Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Problemy z uruchomieniem

2010-12-15, 08:41

a że o przewodach podciśnienia nie wspomniałem? sprawdź czy coś nie syczy pod maską jak już odpalisz smoka.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Problemy z uruchomieniem

2010-12-15, 08:47

Może być i to że silnik wpada w wibracje ponieważ nie pracuje na wszystkie gary.Ciśnienie także nie będzie wówczas prawidłowe.Sugerowałbym skromnie zacząć od kabli.Auto może być nawet w pokazowej kondycji ale możliwe że kable już swoje wylatały albo ma założone chińskie g..no
ciśnienie czego??oleju??nawet jak by miał kulać na 3 garach to ciśnienie oleju powinno być w normie.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Problemy z uruchomieniem

2010-12-15, 20:32

Może być i to że silnik wpada w wibracje ponieważ nie pracuje na wszystkie gary.Ciśnienie także nie będzie wówczas prawidłowe.
Takie objawy sa także na zapieczonych wtryskach. Odpala na benzynie , ale strasznie się tłucze a po przełączeniu na LPG wszystko OK. Kontrolka cisnienia oleju też potrafi się zaświecić pomimo prawidłowego poziomu.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problemy z uruchomieniem

2010-12-17, 22:09

Jesli to problemy z silnikiem...to chyba sie zalamie..i wjade kolesiowi na chate tym EXPLO :) bo sie zaklinal, ze to nie silnik...ale w koncu amatorzy go przegladali :shock:
Nie martw się gdybyś nie miał ciśnienia oleju naprawdę to pewnie silnik już by się dawno zatarł ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
fredperry99
Posty: 62
Rejestracja: 2010-12-12, 19:22
Lokalizacja: kraków

Re: Problemy z uruchomieniem

2010-12-17, 23:32

dzieki chlopaki, sprobuje cos podzialac przez weekend, dam znac jak poszlo

Awatar użytkownika
fredperry99
Posty: 62
Rejestracja: 2010-12-12, 19:22
Lokalizacja: kraków

Re: Problemy z uruchomieniem

2010-12-18, 15:14

wlasnie jestem po odczytaniu bledow - wielkie dzieki dla Big Boy'a za pomoc - wyskoczyly takie oto bledy:

P0155 Heated O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2, Sensor 1)
P1131 Lack Of HO2S11 Switch - Sensor Indicates Lean
P1151 Lack Of HO2S21 Switch - Sensor Indicates Lean
P1152 Lack Of HO2S21 Switch - Sensor Indicates Rich
P0300 Random/Multiple Cylindre Misfire Detected
P0171 System Too Lean (Bank 1)

dzieki

Awatar użytkownika
BigBoyKR
Posty: 345
Rejestracja: 2008-11-25, 21:41
Lokalizacja: Kraków/StW

Re: Problemy z uruchomieniem

2010-12-18, 15:20

A prosze uprzejmie... ino mi się więcej z Tadziem nie wygłupiać ;)
Ktoś mądry może coś podpowie, ja się nie podejmuję. Zobaczymy po świętach czy błędy powrócą.
zgrzeszyłem... nie mam już Ex...

Awatar użytkownika
fredperry99
Posty: 62
Rejestracja: 2010-12-12, 19:22
Lokalizacja: kraków

Re: Problemy z uruchomieniem

2010-12-19, 10:55

pogrzebalem troche po sieci, znalazlem jeden post kolesia, ktory ma podobna kombinacje bledow i objawy jak ja, napisal:

I am getting these codes on a 2000 Ford Explorer. Symptoms...idles horribly,
I smell gas coming thru the exhaust and my mileage is down around 10 miles/gallon.
My only thought is the O2 sensor before the Cat Converter. Does anyone lese have any thoughts on what else I could check?

odpowiedz:

When mine was doing this it turned out to be a cracked vacuum line running from the intake hose to the base of the throttle body.

czyli przewody podcisnienia, jak wspominaliscie.

do tego P0300, na ktory znalzlem taki filmik naspeedowanego goscia:

http://www.youtube.com/watch?v=OyvdWeyD ... E&index=61

w, ktorym tez mowa o przewodach podcisnienia

leszek4328
Posty: 29
Rejestracja: 2011-02-02, 21:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Problemy z uruchomieniem

2011-02-03, 17:42

Mam podobny problem jak fredperry99 u mnie "mechanik" się poddał, check engine /pomarańczowy/ jak świecił tak świeci, jak zimny nie chce trzymać obrotów trzeba rano siedzieć w aucie i trzymać obroty najlepiej ok 2500 po 2min jest ok, wymienione uszczelki kolektorów, świece, kable, cewka zapłonowa, wycięte katalizatory, napinacz ten z przodu, przepływomierz, jakiś czujnik temperatury / zimnego palenia/. Żeby było ciekawiej jak wjadę na noc do garażu ok +5 auto pali na dotyk podobnie jak jest temp na polu powyżej 10 stopni. Nie wiem czy to urok rocznika 1999 czy ja tak trafiłem. może ktoś ma jakieś pomysły co dalej lub zna kogoś w Krakowie kto mógłby wiedzieć co zrobić.

Awatar użytkownika
fredperry99
Posty: 62
Rejestracja: 2010-12-12, 19:22
Lokalizacja: kraków

Re: Problemy z uruchomieniem

2011-03-10, 11:16

odgrzeje kotleta bo to juz 3 miesiace jak mecze sie z materia...nadal nie wiem co jest nie tak z moim samochodem, przesiedzial u mechanikow dobre pare tygodni i nic. wymienilem swiece, sondy, czujnik temperatury, krokowiec, przeplywomierz (x3) i nic. problem z uruchomieniem i dziwnym zachowaniem jak jest zimny jak byl tak nadal jest. mechanicy podlaczyli samochod do kompa, ktory jednoznacznie wskazuje ze wina lezy w przeplywce. kupilem MAF w polsce uzywany - bez zmian, kupilem nowy w Kanadzie, wymienilem wczoraj....i bez zmian. Jesli odlacze rano przeplywomierz i odpale, auto uruchamia si ebez problemu trzyma obroty rowno na 2300 i pieknie pracuje, leczy gdy tylko podepne - auto gasnie, dusi sie, wibruje i wszystko co tylko mozliwe. mam SOHC 99, MAF zintegrowany jest z czujnikeim temperatury mysle sobie, ze moze cos byc nie tak z elektryka w tym aucie, jest tu na forum jakis dobry elektryk co zna sie na Explo? Macie jakies pomysly co to moze byc? Bede niebawem wymienial jeszcze uszczelki pod kolektorem i pompe paliwa, dzieki :cry:

hogar
Posty: 66
Rejestracja: 2010-03-02, 20:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Problemy z uruchomieniem

2011-03-10, 23:03

Ja bym kolego postawił na nieszczelny układ dolotowy. To plastikowe badziewie się odkształca, zajrzyj również pod podstawę kolektora, to ten plastik na dole, u mnie po wymontowaniu i ułożeniu na płaskiej powierzchni kołysał się. Obejrzyj dobrze i moze w asekuracji dobrze by było silikonu wysokotemperaturowego na te uszczelki posmarować, bo jeżeli kolektor jest krzywy to nowe uszczelki mogą nie wystarczyć, a dodatkowy silikon da pewność.
To, czego szukasz, znajdziesz zawsze w ostatnim z przeszukiwanych miejsc.

Awatar użytkownika
fredperry99
Posty: 62
Rejestracja: 2010-12-12, 19:22
Lokalizacja: kraków

Re: Problemy z uruchomieniem

2011-03-11, 07:10

o dzieki za podpowiedz, zajme sie teraz powietrzem. ciagle zastanawia mnie jednak fakt, ze jak tylko wylacze MAF to wszystko dziala ok, jak podlacze zdycha az przykro. przeplywka na bank jest ok - wymienialem juz 3 a ostatnia jest nowa.

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Problemy z uruchomieniem

2011-03-11, 07:47

a jak myślisz, po co jest ten MAF - podaje kompu silnika na ile powietrza jest w danej chwili zapotrzebowanie, ciagnie Ci lewizne pod kolektorem czyli za przeplywomierzem - maf wtedy zgłasza że powietrza mało idzie i komp ucina na paliwie stad z powodu zafalszowanych informacji auto moze Ci dzialac kulawo

po odpieciu mafa komp zglasza blad, ze go nie widzi, i przechodzi na wartosci takie plus minus usrednione, co daje zauwazalna poprawe pracy
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problemy z uruchomieniem

2011-03-11, 08:03

ja już chyba pisałem o uszczelkach kolektora ? :) zawsze od tego bym zaczął, to najczęstsza przyczyna porannych kłopotów lub gaśnięcia np na światłach w SOHC - te uszczelki potrafią napsuć życia - tylko tradycyjnie nie daj się wkręcić w wymianę tylko górnych bo łatwiej. Jeśli już to i góra i dół.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
fredperry99
Posty: 62
Rejestracja: 2010-12-12, 19:22
Lokalizacja: kraków

Re: Problemy z uruchomieniem

2011-03-11, 09:23

dzieki chlopaki no tak racja :-/ tak Rad wspominales o uszczelkach i mam zakupiony komplet gora, dol - biore sie za to w przyszlym tygodniu. :eek:

Wróć do „WARSZTAT”