Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-01, 14:51

noga na hamulec , druga na gaz , gały na obrotomierz i będziesz wiedział czy pompuje czy nie
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-01, 15:13

z badan noga na hamulec i gaz do dechy to jest dobry konwerter obroty miedzy 2500 a 3000tys
Piesek

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-01, 15:24

obroty miedzy 2500 a 3000tys
To już troszkę za dużo. Powinno być max do 2500
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-01, 17:39

Ja miałem taką sytuacje jak licznik był odłączony chodził na trzech i przy stówie było koło 3000, licznik zrobiony czwarty wchodzi i jest koło 2000 na laczkach 31''. Swoją drogą najlepiej sprawdzić na jakimś prostym odcinku drogi. Pedał do podłogi i liczysz ile razy opadnie wskazówka na obrotościomierzu :mrgreen:
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-01, 17:50

dyfrend, no nie wiem czy to taki dobry pomysł, w SOHC wskazówka trzeci raz opada tak w okolicach 140-150 kph (5.5 - 6k rpm na 3.) :D i dopiero wchodzi 4... a gdzie tam jeszcze do 5 :evil:
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
gizmo1978.78
Posty: 95
Rejestracja: 2009-01-14, 16:55
Lokalizacja: TARNÓW OPOLSKI

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-01, 19:36

jak macie znajomości z widlakiem to tyłek do góry i gaz i patrzeć na obroty kiedy się zmieniają to policzysz ile biegów masz nie trzeba auta przeganiać po drodze idzie szybciej i sprawniej :mrgreen:

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-01, 21:44

BliG z tekstu wynika że mowa jest o EX I ohv , więc jej daleko do piątego biegu :-P
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-01, 21:49

Ja nie mam okazji tak pędzić I, a jedyną okazją jaką miałem to zaraz po zakupie ale wtedy byłem w szoku :mrgreen: - za dużo nie pamiętam - choć wydaje mi się, że przy 100km/h było coś koło 2000-2300 rpm :D. - generalnie tak do 100km/h to podobnie jak w II sohc :-P .

babel
Posty: 25
Rejestracja: 2010-01-02, 00:48
Lokalizacja: Elblag

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-02, 01:24

Skrzynka która założyłem jest po regeneracji i przelatała ponoć wcześniej tylko około 3000km, konwerter tez jest w dobrym stanie i pompuje jak należy, moje pytanie jest tego typu. bo jeździłem przez jakiś czas EX III i moim Camaro bo moja EX I czekala na skrzynke nowa i po jakieś chwili jak wróciłem do mego cuda czyli EX I wydaje mi sie ze obroty sa za wysokie, z tego co sie orientuje EX III i EX I maja takie same przelozenia ostatniego biegu OD EX III ma 5th = 0 .75:1 a EX I 4th = 0.75:1, czyli takie same ale w EX III 100Km/h jest okolo 1800 obrotow i jak dobrze pamietam to na 10000% mialem podobne obroty przy tej predkosc +- 150 obrotow ale wiem ze mniej niz 2000.

Jak bym mogl poprosic jeszcze przy jakiej predkosci zapina wam sie OD czyli czwarty bieg.

pozatym jak wczesniej pytalem moze ktos z was regulował linki cięgieł zmiany biegow, bo mam taki dziwny problem nie moge wlaczyc recznie jedynki zamiast tego mam dwojke, a na 2 mam sytuacje ze pokolei wrzuca mi jedyne dwojke trojke -- a nie powinien, a na D mam to damo co na OD i bez roznicy czy jade na D czy OD :-/ i tu moja zagwozdka

i jeszcze jedno nie moge wlaczyc reduktora... bo wg mnie cos nie tak jest z N pewnie cos jest nie tak z czujnikiem polozenia albo zla regulacja cięgieł , a do warsztatow jakis nie wybieram sie bo mam dosc placic za dziwne teorie pana czesia ktory nigdy na oczy skrzyni takiej nie widzial
dlatego ten moj caly temat na forum

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-02, 03:57

Teoretycznie powinno to wyglądać tak: zapinasz R na dźwigni i wtedy powinno zapalić się światło wstecznego, jeżeli się nie zapala to regulujesz pozycjonerem, linką (w zależności od rodzaju załączania i możliwości manewru) Reszta już powinna wchodzić wg schematu: D na D, N na N itd... Jeżeli tak nie jest to trudno stwierdzić gdzie jest przyczyna takiego działania, może w płycie sterującej, lub środek skrzyni jest "zmodyfikowany" przez jakiegoś "rzeźbiarza" i ewidentnie obudowa jest taka sama a środek zupełnie inny. To moje przypuszczenia. U mnie w II OHV przy prędkości 100km/h mam niecałe 2000obr/min, ale dokładnie ile, to nie pamiętam, a nawet nie zwracam do końca na to uwagę. A około 3000obr/min to na pewno jest za dużo i coś jest nie tak.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-02, 07:39

przyczyną braku 4 biegu jest najczęściej zwalony modulator, ten na skrzyni po prawej, można sobie pod maską zdjąć z trójnika ten wąż co idzie od ASB do silnika i sprawdzić jaki jest w środku, jak zaolejony to prawdopodobnie modulator nie żyje :) oczywiście o ile nie jest gdzieś urwany/pęknięty/nie podłaczony
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-02, 08:24

U mnie na D i na OD mam 4 biegi :-) bo z tego co piszecie to na D powinny byc 3 biegi? Z tego coja pamietam to EX1 na OD jeszcze jest jakis nadbieg ???
Piesek

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 179
Rejestracja: 2011-10-08, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-02, 09:52

cooki531 najprościej będzie jak będziesz jechał 90km/h na D i wtedy zmien na OD i będziesz wiedział, że Overdrive działa lub nie działa. Ja u siebie jak jadę na D też mam wrażenie jakby miał 4 biegi ale kręci na wyższych obrotach przy 80-100km/h. Na OD równo 80km/h i obroty spadaja na 1500rpm a przy 120km/h mam ok 3000rpm.
Ostatnio zmieniony 2012-02-02, 09:53 przez mbmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-02, 11:05

z tego co wiem to A4LD po załączeniu OD blokuje kosze sprzęgłowe i jest wtedy przełożenie z wału korbowego na wyjście z ASB 1:1 ;-) nie ma oddzielnego fizycznie biegu OD...

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: EX I A4LD i predkosc na OD

2012-02-02, 11:53

ja mam na 100% 4 biegi na D i na OD nic sie nie zmienia w obrotach przy predkosci 90 czy 100km/h po zmianie z D na OD a 4 bieg wchodzi miedzy prędkością 70 a 80kh/h
Ostatnio zmieniony 2012-02-02, 11:54 przez cooki531, łącznie zmieniany 1 raz.
Piesek

Wróć do „WARSZTAT”