Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-04, 22:05

Na palce zawalcz.
Palcami do oporu i odkręcasz 1,5 obrotu.
Warunek śruby regulacji muszą być czyste.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-05, 04:32

i pomyśleć, że u mnie w Krakowie taki klucz sobie leży... no ale nic to. Ustaw oba pasy, wstecznego się nie reguluje.

wyjaśniając skomplikowany języch fachowców to po krótce ci powiem, że pasy są potrzebne przy zmianie biegów, bieg sotatni (OD - over-drive) wchodzi bez udziału pasów. Najczęstszym powodem ślizgania przy zmianie z jedynki na dwójkę jest rozregulowany właśnie ten pierwszy pas (pierwszy od silnika)... bądź wyrobiony, bądź zerwany...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-05, 08:36

i pomyśleć, że u mnie w Krakowie taki klucz sobie leży... no ale nic to. Ustaw oba pasy, wstecznego się nie reguluje.
A nie chciałbyś mi go odsprzedać?
wyjaśniając skomplikowany języch fachowców to po krótce ci powiem, że pasy są potrzebne przy zmianie biegów, bieg sotatni (OD - over-drive) wchodzi bez udziału pasów. Najczęstszym powodem ślizgania przy zmianie z jedynki na dwójkę jest rozregulowany właśnie ten pierwszy pas (pierwszy od silnika)... bądź wyrobiony, bądź zerwany...
U mnie się nie ślizga, tylko szarpie, ale nie zawsze. I skrzynia zgłasza jakiś problem miganiem kontrolki OD. Może to jedno i to samo, w każdym razie chcę regulować bezinwazyjnie tak długo jak się da.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-05, 16:53

i pomyśleć, że u mnie w Krakowie taki klucz sobie leży... no ale nic to. Ustaw oba pasy, wstecznego się nie reguluje.
A nie chciałbyś mi go odsprzedać?
na razie nie mogę ci sprzedać bo mnie w Krakowie przez co najmniej miesiąc jeszcze nie będzie.

Sprawdzaj wszystko co się da zanim będziesz zmuszony do zwalenia skrzyni. Szarpanie dwójki może świadczyć o zużytych tarczkach ciernych... no ale do tego dojdziemy później jeśli zajdzie taka potrzeba.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-05, 17:21

na razie nie mogę ci sprzedać bo mnie w Krakowie przez co najmniej miesiąc jeszcze nie będzie.

Sprawdzaj wszystko co się da zanim będziesz zmuszony do zwalenia skrzyni. Szarpanie dwójki może świadczyć o zużytych tarczkach ciernych... no ale do tego dojdziemy później jeśli zajdzie taka potrzeba.
Okazało się, że kolega miał taki klucz. Jak znajdę moment to poćwiczę te nastawy.

I dzięki za całą pomoc - naprawdę ją doceniam.

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-13, 10:30

Wczoraj w końcu udało mi się pojechać na kanał i dokonać regulacji obu pasów. Dojście do tych śrub jest okropne, więc naciąg 14Nm musiałem robić trochę na czuja (bo mi się klucz dynamometryczny tam nie mieścił). Jestem pewien że ustawienia są bardzo bliskie zaleceniom. Śrubę od overdrive'u odkręciłem od razu o 2.5 obrotu, tę od 1 i 2 biegu o 2 obroty.

Po przejechaniu około 80 km w mieście i na trasie stwierdzam z całym przekonaniem, że regulacja pasów nie zrobiła na skrzyni absolutnie żadnego wrażenia. :-) Nadal czasami szarpie pomiędzy 1 i 2 biegiem, oraz zapala się migająca lampka OD przy jeździe autostradowej po przejechaniu kilku km (wciskanie guzika na gałce powoduje redukcję biegu, tak jak trzeba).

To co mam robić dalej? Zauważyłem że miska oleju od skrzyni jest lekko spocona. Czy te objawy mogą wskazywać na wydmuchanie uszczelki na głowicy zaworów? Zastanawiam się czy teraz nie powinienem po prostu zrzucić miskę, wyczyścić filtr, zdjąć głowicę i wymienić wszystkie uszczelki na głowicy i na misce. Warto to robić, czy kolejne kroki diagnostyki są inne?

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-13, 11:08

Wczoraj w końcu udało mi się pojechać na kanał i dokonać regulacji obu pasów. Jestem pewien że ustawienia są bardzo bliskie zaleceniom. Śrubę od overdrive'u odkręciłem od razu o 2.5 obrotu, tę od 1 i 2 biegu o 2 obroty.
Zrobiłeś regulację na odwrót ,ma być 2 obroty na OD .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-13, 11:39

Zrobiłeś regulację na odwrót ,ma być 2 obroty na OD .
Hmm, jesteś pewien? Śruba od OD to jest ta bliżej silnika?

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-13, 12:49

Zrobiłeś regulację na odwrót ,ma być 2 obroty na OD .
Hmm, jesteś pewien? Śruba od OD to jest ta bliżej silnika?
Jestem . :!:
Tak ta bliżej silnika jest od OD .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Yolk
Posty: 45
Rejestracja: 2013-01-21, 13:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ex2 - dwa pytania o kontrolki i jedno o skrzynię

2013-02-13, 12:53

Zrobiłeś regulację na odwrót ,ma być 2 obroty na OD .
Hmm, jesteś pewien? Śruba od OD to jest ta bliżej silnika?
Jestem . :!:
Tak ta bliżej silnika jest od OD .
OK, dzięki. Jeszcze w tym tygodniu postaram się dokonać regulacji. Ale coś czuję, że to nie to jest powodem takiego zachowania skrzyni.

Wróć do „WARSZTAT”