Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-11, 21:50

No co ? ... Ford przecie :)
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-11, 22:54

to była przejściówka jak ja to nazywam czyli 95 i 96. Gniazdo do OBDII jest ale nie podłączone, sterowanie po środku, między jedynką a dwójką.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-11, 23:41

Na sterowniku silnika mam 60 pinów ,gniazdo OBDII to atrapa z 4-ma kabelkami które nie łączą się z komputerem przynajmniej nikomu się to nie udało.Chociaż te kody czterocyfrowe ,które podawałem wcześniej to podał mi w jednym warsztacie gostek, który zrobił straszną pajęczynę z różnych kabli,a kilka było wpięte właśnie w OBDII.Ponieważ wyglądało to bardzo mało profesjonalnie i nikt tego nie powtórzył to traktowałem te kody mało poważnie.
Z tego co piszecie wnioskuję,że w moim egzemplarzu mogą być różnice odbiegające od standardu więc zdejmę mostek na pinach 60,40,20 bo faktycznie mam wrażenie ,że teraz samochód chodzi jeszcze gorzej.Regulacja śrubką sugerowana przez Daniela nic nie dała bo jak obniżyłem obroty na P do 700 to na D silnik gasł.
Wszystkim którzy się zaangażowali w mój problem bardzo dziękuję za burzę mózgów i ciekaw jestem dalszych wniosków.

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-12, 00:01

Ten sterownik NIE MA komunikacji po protokole OBD-II.
Gniazdo 16-pinowe, to nie atrapa, tam jest właśnie doprowadzony sygnał DLC z PCM i dodatkowo ISO (pin 7) z modułu ABS.
PCM obsługuje tylko kody błyskowe (3-cyfrowe).
Ostatnio zmieniony 2009-03-12, 00:08 przez Adam_2K, łącznie zmieniany 1 raz.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-12, 00:40

Ale u mnie ,tak jak pisałem wyżej, do tego gniazda pod kierownicą dochodzą tylko cztery kable więc jak rozumiem są czynne tylko cztery piny ,a nie szesnaście.No chyba dobrze rozumuję :-/

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-12, 00:49

Tak jest. Rozumujesz bardzo dobrze :)
Do tego gniazda można podpiąć taki testerek jak na obrazku poniżej :
Obrazek

To jest dokładnie tak, jak w Scorpio '95 z silnikiem 12V (taki jak ma Mysza), tylko samo gniazdo w Explorerze jest obrócone o 180 st..
Ostatnio zmieniony 2009-03-12, 00:51 przez Adam_2K, łącznie zmieniany 1 raz.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

chevidan

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-12, 17:51

jak obniżyłem obroty na P do 700 to na D silnik gasł.
czyli nie działa silniczek krokowy.

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-13, 09:19

czyli nie działa silniczek krokowy.
Czy można go jeszcze w inny sposób zdiagnozować

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-13, 09:41

Trzeba sprawdzić czy nie ma sterowania, czy padł sam bajpas.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-13, 09:50

czyli nie działa silniczek krokowy.
Czy można go jeszcze w inny sposób zdiagnozować
Odpiąć wtyk ,sprawdzić opór między pinami silniczka ,prawidłowy 6-13ohm .
Podłączyć wtyk ,włączyć zapłon ,napięcie między pinem 1 i masą powinno być 11-14V .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-13, 12:19

Odpiąć wtyk ,sprawdzić opór między pinami silniczka ,prawidłowy 6-13ohm .
Podłączyć wtyk ,włączyć zapłon ,napięcie między pinem 1 i masą powinno być 11-14V .
elektrycznie sprawdzisz. A jak uszkodzony mechanicznie?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-14, 01:24

mastan napisał/a:
Odpiąć wtyk ,sprawdzić opór między pinami silniczka ,prawidłowy 6-13ohm .
Podłączyć wtyk ,włączyć zapłon ,napięcie między pinem 1 i masą powinno być 11-14V .
elektrycznie sprawdzisz. A jak uszkodzony mechanicznie?
a jeżeli na odpalonym silniku po odpięciu wtyczki od krokowca zmieniają się obroty silnika to znaczy , że jest ok, czy niekoniecznie?

chevidan

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-14, 07:51

niekoniecznie.na odpalonym silniku po odłączeniu krokowca silnik powinien zgasnąć.on podaje całe powietrze na biegu jałowym i jeżeli silnik nadal chodzi to powietrze dochodzi do silnika przez za bardzo otwartą przepustnicę(regulacja)lub jakąś nieszczelność w okolicach kolektora ssącego.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-14, 14:48

misza ma LGP - przy LPG gaziarze potrafią zrobić dodatkowy bajpas w stylu "dziura w przepustnicy" itp zmoty na ominięcie oryginalnego układu biegu jałowego.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-14, 15:20

4.0 OHV ma fabrycznie dziurę w przepustnicy, ok. fi 5.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „WARSZTAT”