2013-03-19, 21:00
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i znalazłem ten temat gdyż chcę się podpiąć. mianowicie nie jeździłem fordami EX i nie wiem dokładnie jak powinna pracować skrzynia. w książkach serwisowych jest opisane natomiast wolałbym zapytać użytkowników jak to w realu wygląda. mam problem z kontrolką O/D nie wiem czy dobrze napisałem chodzi o nadbieg ( przynajmniej tak wyjaśnia to instrukcja gdy jadę zimnym zaczyna migać gdy się rozgrzeje i zgaszę samochód po odpaleniu już się to nie pojawia. poza tym, wydaje mi się jakby się ślizgał. jednak sprawdzałem go według tych zaleceń:
1. silnik i skrzynia powinny być rozgrzane do standardowej temperatury użytkowej
2. należy podstawić bloki pod tylne koła
3. należy zablokować hamulec postojowy i wcisnąć dodatkowo pedał hamulca.
4. uruchomić silnik
5. dźwignię biegów przestawić na "d"
6. docisnąć maksymalnie pedał gazu - przytrzymać go tak długo jak trzeba, ale nie dłużej niż 5 sekund. Dłuższe trzymanie w tej pozycji może spowodować silne przegrzanie skrzyni. Jeśli będziemy mieli potrzebę powtórzenia testu należy przełączyć skrzynię w tryb "N" i pozostawić tak na pracującym silniku na około 2 minuty - tak aby pozwolić ostygnąć tarczom.
Przy wrzuconym "D" i wciśniętym gazie obroty silnika powinny utrzymać się na poziomie 2300-2700rpm
Następnie można powtórzyć cały test na przełożeniu "R"
Jeśli obroty na przełożeniu "D" są wyższe niż podane
oznacza to, że jeden z koszy sprzęgłowych się ślizgają
Jeśli obroty na przełożeniu "R" są wyższe niż podane
oznacza to, że pierwszy kosz sprzęgłowy lub hamulec wstecznego się ślizgają
Jeśli obroty na przełożeniu "D" i "R" są niższe od podanych
oznacza to niewłaściwą pracę silnika lub uszkodzenie konwertera
i wszystko jest w normie.
co o tym sądzicie?
pozdrawiam.
Życie jest darem który nam dano i który należy cenić.