Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Waldi369

Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-27, 21:23

..jestem niestety poczatkujący w Explo ostatnia moja terenówka to Trooper automatic którego wspominam z wielka sympatią - miał dwie wajchy i każde ustawienie napedów było natychmiast odczuwalne natomiast w Explo II którym jezdżę 2 tyg. do końca nie mogę się połapać tzn, : 3 kontrolki napędów zpalaja sie po właczeniu zapłonu i gasną po uruchomieniu motorka w poz 2wd nic nie swieci i wydaje mi się że jadę na tyle po przeł. w poz 4x4 auto zapala sie 4x4 a po przeł. na low zapala się low niby proste ale tak naprawdę to nie wiem na jakich napedach jadę.Poprosiłem kolegę od przeglądów żeby to sprawdził więc wsiadł pojeżdził i powiedział że wszystko is ok. PODPOWIEDZCIE PROSZĘ jak to wszystko sprawdzic praktycznie i właściwie jak to działa czy jest jakaś blokada.W zasadzie uzywam jeepów głównie do wyciągania łodzi z wody ponad 2 tony i muszę być pewny że z napędami jest ok.bo inaczej leżę i kwicze.MOŻE JAKIS TEST POD GÓRKE MOŻE NA KANALE COS UNIEŚĆ COŚ ZAKRĘCIĆ ..... :roll:

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-27, 21:37

jedno jest pewne nigdy nie włączaj 4x4low w czasie jazdy.U mnie wszystko działało dobrze,dopóki pasażer nie włączył 4x4low w czasie jazdy.Chciał włączyć dmuchawę.Teraz 4x4 nie chce się załączać i teraz coś huczy w czasie jazdy.

[ Dodano: 2008-02-27, 21:39 ]
a swoją drogą może ktoś wie co z tym zrobić

joss
Posty: 165
Rejestracja: 2007-07-11, 08:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-27, 22:02

U mnie wszystko działało dobrze,dopóki pasażer nie włączył 4x4low w czasie jazdy.
...nie do końca tak. Na low nie powinieneś jeździć po czarnym. Ale jak spróbujesz w czasie jazdy włączyć pokęrętło na low to i tak nic się nie stanie bo się po prostu nie załączy - elektronika nie pozwoli. Problem może być, że po drodze masz na przełączniku jeszcze 4x4HI, a to da się załączyć w czasie jazdy ale po czarnym jeździć nie wolno.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-27, 22:11

a sprawdzić to najłatwiej w terenie :P
4X4 low powinno się załączać tylko na N
a jeśli zapala się lampka nawet w innych położeniach to może ktoś coś pomotał :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-27, 22:17

..jestem niestety poczatkujący w Explo ostatnia moja terenówka to Trooper automatic którego wspominam z wielka sympatią - miał dwie wajchy i każde ustawienie napedów było natychmiast odczuwalne natomiast w Explo II którym jezdżę 2 tyg. do końca nie mogę się połapać tzn, : 3 kontrolki napędów zpalaja sie po właczeniu zapłonu i gasną po uruchomieniu motorka w poz 2wd nic nie swieci i wydaje mi się że jadę na tyle po przeł. w poz 4x4 auto zapala sie 4x4 a po przeł. na low zapala się low niby proste ale tak naprawdę to nie wiem na jakich napedach jadę.Poprosiłem kolegę od przeglądów żeby to sprawdził więc wsiadł pojeżdził i powiedział że wszystko is ok. PODPOWIEDZCIE PROSZĘ jak to wszystko sprawdzic praktycznie i właściwie jak to działa czy jest jakaś blokada.W zasadzie uzywam jeepów głównie do wyciągania łodzi z wody ponad 2 tony i muszę być pewny że z napędami jest ok.bo inaczej leżę i kwicze.MOŻE JAKIS TEST POD GÓRKE MOŻE NA KANALE COS UNIEŚĆ COŚ ZAKRĘCIĆ ..... :roll:
napęd 2wd-napęd na tylną oś z częściową blokadą(cierną) mechanizmu różnicowego
napęd 4x4 high(4x4 auto) napęd na przednią i tylną oś(do śmigania po błotku i piasku)
napęd 4x4 low napęd jak wyżej z przełożeniem w reduktorze.(krótkie biegi duża moc)do jazdy w ciężkim terenie-warto używać aby nie męczyć skrzyni.

po asfalcie wolno jeździć tylko na 2wd.zimą po zaśnieżonej szosie teoretycznie można jechać na 4x4 ale auto bardzo źle się prowadzi.
Ostatnio zmieniony 2008-02-27, 22:18 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 00:04

kiedyś ktoś powiedział, że żeby sprawdzić A4 czy jest 2X4 czy 4X4 wystarczy przy starcie dać po gazie... jak zapiszczą opony znaczy 2X4 a jak nie to 4X4

szkoda, że w Explo tak nie można... opony nie zapiszczą tak czy inaczej.

Na śniegu czy w błotku możesz sprawdzić czy wszystko działa bo będziesz widział czy koła "boksują". Na czarnym możesz włączyć napęd 4X4 i jechać - poczujesz odrazu, ze jedziesz 4X4 bo kierować się autko będzie inaczej... szczególnie przy skrętach będzie ci kierownicę z rąk wyrywać. 4low wyczujesz tym, że będą większe obroty silnika a autko pomału jedzie... zupełnie jakbyś w traktorze z jedynki czy dwójki próbował ruszyć...

powodzenia - witaj na naszym forum!!!

zajrzyj do tematu powitania i opisz dokładnie co i jak - auto, ty, skąd...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 09:50

jankes zgodzę się że ex 1 zwłaszcza na szerokich,wysokich kołach ciężko jest spalić gumy ale gówniarze dorwali któregoś dnia ex 2(sohc) i zaczeli wariować po parkingu przed marketem i ci powiem że jak by ktoś ich nie pogonił to zostali by bez opon.

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 12:58

chevidan, piszesz o tym filmiku (chyba na youtube)?
Masz moze do niego link?
Pozdrawiam,
Adrian

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 17:16

nie,to nie filmik.osobiście widziałem jak jakieś łosie znęcają się nad expo.

Waldi369

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 19:44

:-) .. dzieki za rady ale muszę znależć jakis sposób który mnie upewni że napewno działa low z redukcją bo inaczej nie wyciagne łodzi a to kawał buca ponad 2t.i zazwyczaj jest miekko chyba że korzystam z betonowego zjazdu,po łące czasem jeżdżę z potrzeby ale wystarcza 2wd - ostatnio na kanale sprawdzałem przedni wał i można nim kręcić czyli napęd jest rozłączony a auto było zostawione na 2wd przed wyłączeniem zapłonu nie wiem czy to dobrze czy żle CZY JESLI BYM ZOSTAWIŁ W POZ 4X4 ALBO LOW PRZED WYŁĄCZENIEM ZAPŁONU TO WAŁEM NIE DAŁOBY SIĘ KRĘCIĆ ???

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 19:53

odszukałem który masz rocznik auta bo nie wpisałeś w awatarze i teraz mogę ci odpowiedzieć.w pozycji 2wd oczywiście przedni wał się kręci.4x4 auto przedni wał też się kręci jeżei masz wyłączony silnik-powodem jest wolnobieżka w przednim moście sterowana podciśnieniowo(czyli z pracującego silnika)4x4 low wał nie będzie się kręcił na wyłączonym silniku ponieważ będzie na sztywno zapięty w reduktorze.

Waldi369

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 20:02

dzięki chevi - czyli jeśli motor będzie pracował to w poz.4x4auto wałem nie pokręcę ręką..?


Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 21:26

niestety ale nawet na włączonym silniku będzie można obracać wałem, bo elektronika nie wyczuje uślizgu tyłu i nie załączy przodu... (tak mi się wydaje :x )

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-02-28, 22:11

mikado masz rację ale to w reduktorze się blokuje wiskoza jak elektronika wychwyci inną prędkość obrotową kół.w ex 95-97 jest jeszcze wolnobieżka w przednim moście(coś co miało zastąpić sprzęgiełka półosi)czyli na wyłączonym silniku można kręcić wałem a półosie się nie kręcą.w ex2 po 97 nie da się kręcić przednim wałem w żadnych okolicznościach(no chyba że auto jest na podnośniku)

nabrałem się na to jak kupilem expo dla siostry(96r)
przy zakupie nie sprawdzałem napędów bo skrzynka była zajechana i modliłem się żeby dojechać do domu,sprawdziłem tylko to że zapalają się kontrolki od napędów.już w bydzi wjechałem na kanał i pokręciłem przednim wałem.zachowywał się jak by wcale nie było nic w przednim dyfrze.poprostu wałem można było kręcić bez żadnych nawet najmniejszych oporów.pomyślałem że dyfer się posypał i ktoś wywalił bebechy.nie martwiąc siostry zabrałem się za skrzynkę i po skończonej robocie jazda kontrolna.wjechałem na trawkę zapiąłem przód i szok.napęd działa 4x4 i low jak najbardziej prawidławo.wtedy mi błysnęło-wolnobieżka

Wróć do „WARSZTAT”