Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Instalacja LPG: problem z reduktorem

2014-07-10, 12:36

Witam Kolegów,
Mam pytanie odnośnie instalacji gazowej: W swoim Chevi Trailblazer 4.2 mam założony reduktor KME GOLD oraz wtryski Magic Jet.
Problem jest taki że, po jakimś czasie jeżdżenia na LPG (normalne użytkowanie) przychodzi okres kiedy gaz przestaje się samoczynnie załączać w normalnej temperaturze 50 - 53 st C; wówczas mam sygnał i muszę załączyć przyciskiem ręcznie, i załącza się w wyższej temperaturze, na początku 60 st C, potem z czasem (kwestia dni i tygodni) w coraz wyżej aż wreszcie w normalnej temperaturze przejazdowej czyli 84-87 st C, aż wreszcie w ogóle nie chce zaskoczyć na gaz.
Okazało się u gazowników, że elektrozaworek, który załącza i odcina gaz przy reduktorze zaklajstrowuje się jakimś brązowym brudem - niby parafiną z gazu. Po przeczyszczeniu, umyciu i ponownym wkręceniu zaworka, wszystko wraca do normy.
Ale... ta sama sytuacja powtórzyła mi się juz drugi raz, mniej więcej w rocznym odstępie.. Tak więc przy okazji przeczyszczenia zaworku wymieniam filtry fazy cieklej i lotbej.

Pytanie: czy też z takim czymś się spotkaliście? czy to normalka czy cos jest nie tak z instalacją albo moim reduktorem??? Ską tam tyle syfu dochodzi do zaworu reduktora jeśli sa filtry po drodze??

Przyznam, że w swoim Explo mialem reduktor KME Silver, i takieg problemu nie bylo nigdy.

Czekam na jakieś sugestie. Z góry dzięki.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Instalacja LPG: problem z reduktorem

2014-07-10, 13:46

W każdym reduktorze zbiera się ten syf, tyle że w jednym jest to większy a w innym mniejszy problem
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Instalacja LPG: problem z reduktorem

2014-07-10, 14:14

w swoim Explo mialem reduktor KME Silver, i takieg problemu nie bylo nigdy
Proste - zmień na Exa :mrgreen: :-P
Czekam na jakieś sugestie


Czy tankujesz stale na tych stacjach ? Może tu jest problem ? Może zbyt rzadko zmieniasz filtry ?
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Instalacja LPG: problem z reduktorem

2014-07-10, 19:21

Pytanie: czy też z takim czymś się spotkaliście? czy to normalka czy cos jest nie tak z instalacją albo moim reduktorem??? Ską tam tyle syfu dochodzi do zaworu reduktora jeśli sa filtry po drodze??

Przyznam, że w swoim Explo mialem reduktor KME Silver, i takieg problemu nie bylo nigdy.

Czekam na jakieś sugestie. Z góry dzięki.
Problem jest nie z instalacją, ale z gazownikiem. W instrukcji montażu reduktora, każdego, albo prawie każdego jest napisane, żeby montować zaworkiem do góry. Tak aby nie osadzał się na nim właśnie ten syf. Gazownik powinien o tym wiedzieć. Sprawdź sposób montażu reduktora i obróć go, powinno być OK :-)

Pozdrawiam
Maciek

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Instalacja LPG: problem z reduktorem

2014-07-10, 19:30

Pytanie: czy też z takim czymś się spotkaliście? czy to normalka czy cos jest nie tak z instalacją albo moim reduktorem??? Ską tam tyle syfu dochodzi do zaworu reduktora jeśli sa filtry po drodze??

Przyznam, że w swoim Explo mialem reduktor KME Silver, i takieg problemu nie bylo nigdy.

Czekam na jakieś sugestie. Z góry dzięki.
Problem jest nie z instalacją, ale z gazownikiem. W instrukcji montażu reduktora, każdego, albo prawie każdego jest napisane, żeby montować zaworkiem do góry. Tak aby nie osadzał się na nim właśnie ten syf. Gazownik powinien o tym wiedzieć. Sprawdź sposób montażu reduktora i obróć go, powinno być OK :-)

Pozdrawiam
Maciek
:-) hmm... ciekawe... Moj zaworek w reduktorze jest .. o ile sobei przypominam podniesiony do góry ale tak w nachyleniu 20 stopni... :-?
To dzieki za podpowiedz Maćku.. jutro sprawdze... i jak coś to zamocuje inaczej reduktor.
Pozdro
geos1
A.P.

Wróć do „WARSZTAT”