2008-06-10, 00:23
piotrek sam sobie odpowiedziałeś.zły skład mieszanki.mieszanka miesici się w normach jeżeli check się nie zapala ale na wolnych obrotach jeżeli nie jest idealna to silnik będzie gubił zapłony.poprostu się albo zalewa albo ma za mało paliwa obojętnie czy gazu czy BP.na wyższych obrotach(pewnie około 1000)chodzi już równo.
na próbę można odkręcić opaskę między dolotem a przepływomierzem i rozłączyć te elementy pozostawiając małą szparę.odpalić silnik i stopniowo zwiększać i zmiejszać nieszczelność.powinien trafić się moment gdy silnik zacznie chodzić idealnie przez oszukanie komputera co do ilości zasysanego powietrza a co za tym idzie podawanej ilości paliwa do cylindrów.
prawdziwych przyczyn złego składu mieszanki może być wiele:stare sondy,brudny przepływomierz,nieszczelności w dolocie powietrza lub okolicach kolektora ssącego,słynny silniczek krokowy i wiele innych.