Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
rafaello
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-08, 09:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

[EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-08, 12:44

Witam.Od dwóch dni po tym jak przełączyłem z napędu 4x4 na normalny,zapala sie kontrolka od silnika,a przy jezdzie około 100km/h dodatkowo zaczyna migać kontrolka przekreślone D.Jeszcze dodatkowo dzieje się coś z jednym biegiem tzn.pierwszy wchodzi normalnie,a drugi powinien wejść przy ok.2500 obrotów,a zmienia sie grubo po ponad 3000 obr. po odpuszczeniu gazu. Sprawdzałem wszystkie płyny i oleje min.w skrzyni biegów i jest ok.Poza tym niedawno wymieniałem wszystkie filtry i oleje.Silnik chodzi poprawnie,skrzynia terz nie szwankuje w najmniejszym stopniu ,nie ślizgasie itp.Auto ma przejechane 137 tyś. km ,ale jest b.zadbane i kupione z pierwszej ręki.Ma założony gaz ,ale tam też wszystko w porządku.Pomóżcie ,co to może być?
Ostatnio zmieniony 2009-03-15, 09:06 przez rafaello, łącznie zmieniany 2 razy.

chevidan

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-08, 13:24

witam nowego kolegę i zapraszam do działu powitania.

co do kontrolki silnika trzeba odczytać błędy z sterownika,podobnie z drugą kontrolką.
jeżeli chodzi o silnik przyczyn może być naprawdę wiele od drobnostek po konkretne usterki a ze skrzynią prawdopobobnie coś z nadbiegiem.jeżeli już zacznie mrugać kontrolka OD to skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i stąd przeciąganie min.2-go biegu.

rafaello
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-08, 09:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-08, 15:24

Przepraszam ,juz sie przywitałem.Mam pytanie odnośnie napędu 4x4.Otóż jezeli był włączony całą zimę czy możliwe ,że przez to zaistniała usterka-Żona jezdziła 3x w tyg po zakupy asfaltową drogą.Odnosnie nadbiegu to jest to ten przycisk na dzwigni zmiany biegów czy 5-ty bieg w skrzyni?Czy może są to początki świadczące o niestety kończącej się skrzyni?

Pa100

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-08, 15:30

Niestety jazda 4X4 po czarnym nie jest dobrym rozwiązaniem i teraz zbierasz tego efekty .

Piotr1963

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-08, 16:09

może zresetuj komputer - odłącz kleme na około pietnascie minut od akumulatora - jak nic nie zadziała - to musisz posprawdzac napedy

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-08, 17:06

Zacząłbym od sprawdzenia MAF-a i TPS-a.
Odłączanie baterii przy EEC-V raczej nic nie da.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-08, 17:15

Zacząłbym od sprawdzenia MAF-a i TPS-a.
Odłączanie baterii przy EEC-V raczej nic nie da.
auto to 96 więc całkiem możliwe, ze to już OBDII a nie I

a co do jazdy 4X4 po czarnym - nawet jeśli zapięte było na stałe przez całą zimę to trudno powiedzieć czy to spowodowało kłopoty ze skrzynią. Raczej byłyby kłopoty z przednim mostem lub reduktorem niż skrzynią. Skrzynia mogła paść ot tak sobie, bo akurat nie ma nic innego do roboty. Te skrzynie akurat mają to do siebie - uszczelki pod płytą lubią puszczać, uszczelniacze na siłownikach mogą być sparciałe od katalizatorów (jeśli brak jest osłony od katalizatorów), pasy mogą być "zjechane"... różne rzeczy. Najlepiej więc podpiąć skaner i sprawdzić jakie kody pokaże i od tego zaczynać miast spekulować.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-08, 17:46

w 96 już jest OBD-II
na pewno :D
a błędy lepiej najpierw odczytać później kasować żeby nie zgadywać jak pisał Jankes
Ostatnio zmieniony 2009-03-08, 17:47 przez starwind, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

rafaello
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-08, 09:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-10, 19:15

Niestety u mnie w okolicy nie ma nawet serwis Forda programu na amerykański model-szajs!!Wynalazłem jeden warsztacik i na szczęście mają ,tylko terminy....uuuu.Napiszcie prosze co to jest OBDII,MAF I TPS? Akumulator był odłączany i nic to nie dało niestety.Do tego jak na złośc po zdjęciu nogi z gazu wskazówka obrotomierza powinna opaść ,a ona jakby sie zacięła przez ok.3-4 sekundy i zostaje w miejscu.Wtym czasie silnik nie schodzi z obrotów.Dopiero po tych kilku sekundach obroty spadaja.Złośliwość rzeczy martwych nie ma konca.Zapala sie kontrolka CHECK GAGE!!!Co to jest!!! Dziękuje za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 2009-03-10, 19:18 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-10, 19:35

Zapala sie kontrolka CHECK GAGE!!!Co to jest!!!
Bez podłączenia skanera i sczytania błędów niczego nie zwojujesz. To takie błądzenie we mgle.
Podjedź do jakiegokolwiek dobrego warsztatu, który robi diagnostykę.
A w tym serwisie Forda pieprzą bzdury, na pewno mają IDS, albo inny FDS/WDS.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-10, 19:45

CHECK GAGE to kontrolka od plynow, cisnienia oleju, etc - rowniez rezerwa paliwa. Moze oznaczac malo plynu chlodzacego, malo paliwa, niskie cisnienie oleju i pare innych.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

chevidan

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-10, 20:01

CHECK GAGE to kontrolka od plynow, cisnienia oleju, etc - rowniez rezerwa paliwa. Moze oznaczac malo plynu chlodzacego, malo paliwa, niskie cisnienie oleju i pare innych.
i zły poziom ładowania.
co do płynu,to nie za niski stan płynu tylko np.za wysoką temperaturę.

w skrócie jeżeli któryś ze wskaźników wskazuje nieprawidłowość to dodatkowo zapala się kontrolka check gauge(sprawdź wskaźniki-wskazania) żeby zwrócić uwagę kierowcy.

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-10, 20:20

Aha... znaczy ten CHECK GAGE nie ma raczej nic wspólnego z CHECK ENGINE (to ta kontrolka "silnik" ?). Dzięki za rozjaśnienie :)
A zeskanować PCM-a i tak trzeba.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-10, 21:42

Napiszcie prosze co to jest OBDII,MAF I TPS? .
OBDII (On Board Diagnostics) - system samokontroli - komputer kontroluje pracę poszczególnych podzespołów auta i daje nam znać jak tylko coś jest nie teges. Wczesne modele Explo miały system OBD I - EEC IV nazywany ogólnie, nowsze mają OBD II a najnowsze mają system CAN (Controller Area Network) - czyli mądrzejszy komputer

MAF - przepływomierz - znajduje się między filtrem powietrza a przepustnicą.

TPS - czujnik położenia przepustnicy i jak sama nazwa wskazuje znajduje się na obudowie przepustnicy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

rafaello
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-08, 09:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

Re: [EXII diagnostyka] CHECK GAGE + Zapalona kontrolka "sil

2009-03-11, 12:18

Udało mi sie zaklepać kolejke na piątek w warsztacie gdzie zajmuja sie amerykanami.Pod komputer niech go podłącza ,po co mają grzebac niepotrzebnie ,wiadomo,jakie dzisiaj czasy.Dzięki Panowie za tak szczegółowe objaśnienia.Moze dzieki temu zaskocze Panów mechaników ,choć sam nim jestem to jednak wole nie grzebac przy takim sprzęcie.

Wróć do „WARSZTAT”