Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
danielpoz

Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-01, 20:35

Mam Forda Expedition i jest problem z reduktorem. Jak sie rozgrzeje to na zakretach w czasie dodawania gazu czuje sie ze naped jest spinany
(tyl-przod). Mysle ze reduktor jest podobny do tego co montowany w explorerach z tym ze ma jeszcze funkcje 2wd ale to chyba tylko elektryczna funkcja. Problem jest nawet w czasie jazdy na 2wd choc przy gwaltownym ruszaniu przod sie na 2 wd nie zalacza czyli prawidlowo. Zima bylo ok ale teraz jak jest cieplo to juz mocno sie odczowa ten problem. Olej zmieniony ale spinanie bez zmian .

Mial ktos podobny problem w Explorerze?

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-01, 21:15

Miał.Sprawdź shift motorek.Generalnie sprawa pierdółkowa (syf na stykach,luźne kable) mam nadzieję.
smartpar.pl

danielpoz

Re: Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-01, 21:36

Shift motor chyba dziala prawidlowo bo reduktor zalacza. 2WD dziala bo przy ruszaniu napedza tylko tyl. 4WD AUTO dziala bo zalacza przod z minimalnym opoznieniem czyli tak jak byc powinno. 4WD stale dziala ok i spina przod i tyl na stale. No i 4WD LOW tez dziala tak jak powinno

W czasie jazdy( 2WD lub 4WD AUTO) na luku gdy dodaje gazu jest uczucie jak bym jechal na 4WD stalym. Moze nie ma 100%spiecia osi ale napewno wystepuje jakies spinanie bo auto dziwnie sie zachowuje. Dzieje sie to tylko na zakretach czyli jak zachodzi roznica obrotow meidzy osiami. przy jezdzie na wprost bez problemu sie odczowa zalaczanie przedniej osi.

Tak jak pisalem problem pojawia sie jak reduktor(olej) sie rzogrzeje
Ostatnio zmieniony 2011-06-01, 21:38 przez danielpoz, łącznie zmieniany 1 raz.

Kuniarz
Posty: 180
Rejestracja: 2009-01-07, 15:57
Lokalizacja: Śrem, Wlkp
Kontakt: Strona WWW

Re: Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-01, 22:05

Męczyłem się podobnie ze dwa lata, po czym kupiłem zimny czteropaczek i w dwie godzinki założyłem BWM czyli przełącznik fizycznie odłączający zasilanie elektromagnesu zapinającego przód.
Jeśli chcę się taplać w błocie to włączam tą funkcję, jeśli nie, to elektromagnes jest odłączony. Jako że traktuję Potwora jako wygodny dupowóz, to w ogóle nie załączam elektromagnesu, jeszcze mi się od błota boczki pobrudzą ;-)
Projekt AVALON
Obrazek ... szczegóły na stronie domowej ...

danielpoz

Re: Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-01, 22:42

Ale gdy mam na 2WD problem tez wystepuje a gdy ruszam z miejsca przednia os nie jest napedzana.

Gdy sie rozlaczy wtyczke z shift motoru to teoretycznie nie powinno byc napedu na przedniej osi?

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-02, 00:07

Daniel sugerujesz, że mimo faktu, że prąd nie popłynie na elektromagnes, na zakręcie jakaś siła przesuwa w reduktorze wajchę i dopina przód?
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

danielpoz

Re: Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-02, 06:38

Bardziej chce sie upewnic czy dopinanie przodu jest stricte elektryczne czy moze poprzez sprzeglo wiskotyczne. Poprostu nie daje mi spokoju ze jak jest olej zimny to wszystko gra a w miare rozgrzewania uklad sie spina coraz bardziej.

Wiec jesli jest to dzialanie czysto elektryczne to czy shift motor ma tu jakies zadanie skoro mechanicznie spina to jakas cewka wewnatrz reduktora?

Kuniarz
Posty: 180
Rejestracja: 2009-01-07, 15:57
Lokalizacja: Śrem, Wlkp
Kontakt: Strona WWW

Re: Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-02, 06:42

Ale gdy mam na 2WD problem tez wystepuje a gdy ruszam z miejsca przednia os nie jest napedzana.

Gdy sie rozlaczy wtyczke z shift motoru to teoretycznie nie powinno byc napedu na przedniej osi?
Nie nie, wyłączenie wtyczki shift-motoru nadal będzie załączało przód, gdyż za to odpowiedzialny jest spory elektromagnes w reduktorze. Nie wiem jak tam u Ciebie działa 2WD, ale u mnie jest AUTO i w tej pozycji przód załącza się w momencie wykrycia uślizgu. U mnie ta funkcja dziwnie działała i często przy ruszaniu na światłach itp dziwnie coś mi szarpało. Okazało się, że to właśnie elektromagnes zapinał przód nie wiedzieć czemu. Modyfikacja brązowego kabelka i problem zniknął jak ręką odjął.
Ostatnio zmieniony 2011-06-02, 06:43 przez Kuniarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Projekt AVALON
Obrazek ... szczegóły na stronie domowej ...

danielpoz

Re: Reduktor "spina"na zakretach

2011-06-02, 13:37

To co piszesz to dokladnie tak samo dziala w expedition na AUTO czyli przod dopina dopiero po uslizgu na tylnym moscie a mam dodatkowo 2WD czyli wylaczenie zasilania tego elektromagnesu. Pewnie to taka sama funkcja jak dorobiony przelcznik u Ciebie w expo.

Dla wyjasnienia:

Shift motor sluzy tylko do zalaczenia przekladni redukcyjnej(reduktora) a elektromagnes w obudowie przekladni sluzy do zalczenia przedniej osi w sposob automatyczny lub na stale. Dobrze rozumiem?

Jak wyglada samo sprzeglo zalaczajace przednia os? Czy to napewno dziala 0-1 czy moze jest mozliwy jakis uzlizg lub nie pelne sprzegniecie?
Ostatnio zmieniony 2011-06-02, 13:41 przez danielpoz, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”