Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
sniver
Posty: 41
Rejestracja: 2011-09-07, 08:57
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt: Strona WWW

Klekotanie zaworu & mała moc

2011-10-28, 12:17

Moja dwójeczka, 5'o litrowe maleństwo klekota jak oszalałe - tłucze się któryś zawór...no i przy okazji troche mało mocy ma.

Wygląda to mniej więcej tak. Jak stoje na światłach i od czasu do czasu dam wiecej gazu to czuje jak wgniata w fotel. Niby nie często tak robię, ale komu sie to nie zdarzyło ;)

Niestety efektu wgniatania nie ma jak przejadę na jakiejś już prędkości (np. 20km/h), jadę spokojnie, dodaje więcej gazu i idzie taki zamulony, narobi hałasu i rozpędzi się, ale jednak znacznie wolniej....

Spadek mocy w takich sytuacjach jest dość częsty i doświadczam go na gazie i na benzynie..

Niby klekotanie zaworu nie powinno mieć z tym wiele wspólnego, ale wole dopytać co koledzy o tym wiecie. Mam już szykować się na wielki wydatek czy może to kwestia jakiś filtra, wężyka itp. dupereli?
Nie każda morda może mieć Forda!

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Klekotanie zaworu & mała moc

2011-10-29, 12:48

Może nie redukuje ci biegu do 1ki, spróbuj energicznie wcisnąć gaz i do końca - jak nie pomoże usunąć z pod gazu elementy obce czyli jakieś grubsze wycieraczki itp i spróbować jeszcze raz.
Co do zaworów w tym starszym też tak mam, jednak żeby wymienić samo-regulatory trzeba trochę zainwestować - mniej więcej równowartość silnika, więc nie wiem czy się opłaca w moim przypadku to robić.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
radek
Posty: 106
Rejestracja: 2010-04-29, 09:29
Lokalizacja: Ruda Śląska/Bytom

Re: Klekotanie zaworu & mała moc

2011-10-29, 13:13

Mi tez klekota jeden zawór, w ciągu minuty np odzywa się 3 razy po 10 sekund czasem w ogóle.
Miałem podobne objawy jakie opisał kolega (z dynamicznym ruszaniem z miejsca a z biegu). W moim przypadku powodem była obluzowana linka od kick-down-u przy pedale gazu.

Tylko, że w dwójkach jest to chyba już elektronicznie sterowane (nie ma tej drugiej liki przy pedale gazu) - więc może ten czujnik nawala?

Wróć do „WARSZTAT”