Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 19:14

Koledzy wlasnie wrocilem zmarzniety i od razu na forum.
wsiadlem do exa, odpalilem i siedze. czekam az sie podgrzeje odparuje szyby. no i okazalo sie ze temperatura sie podniosla. najpierw do cwiartki, potem do polowy, a potem jakies 3/4. na gaz nie przetzucil, cieplym nie dmuchal. po chwili uslyszalem puuufff, zobaczylem pare z pod maski. no i zgasilem.
Ktos wie dlaczego i co to? podejrzewam ze wezem wywalilo. tym u dolu chlodnicy. lekko przeciekal.
prosze o jakies rady.
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 19:28

zapowietrzył ci się układ bo nie pilnowałeś stanu płynu teraz tylko się modlić żeby głowice całe były :shock:

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 19:29

uzupełnij stan i może będzie dobrze :roll:

Awatar użytkownika
gizmo1978.78
Posty: 95
Rejestracja: 2009-01-14, 16:55
Lokalizacja: TARNÓW OPOLSKI

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 19:30

na to wygląda że przymarzł chyba płynu dawno nie wymieniałeś . :-/

pawko29
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 18:33
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 19:39

tak jak kolega wyżej napisał na 100% zamarzł,tylko teraz musisz zobaczyć na którym odcinku i czy nie narobiło zamieszania w silniku

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 19:57

Najczęściej zamarza termostat
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 20:04

koledzy kupilem go niedawno. niestety wyglada na to ze poprzednimi wlascicielami nie byli ludzie nazbyt rozgarnieci. pieciu wlascicieli nawet go nie uskarbilo i nie przerejestrowalo.
co do glowicy.. hm.. nie sadze.
termostat nie puscil na pewno. i moim zdaniem rozwalilo chlodnice albo jakis waz. i tu obstawiam waz bo lekko sie pocil.
ale pytam Was o zdanie zeby miec przekroj przez mozliwosci
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 20:09

No ale jak ktoś ma ci pomóc nie widząc auta teraz?? nie można mieć pretensji do poprzedników , bo pewne rzeczy trzeba zawsze przejrzeć po kupnie bez względu jakie bajki opowiada sprzedający. nie możesz być taki pewny co do głowic bo w tych autach są bardzo czułe na przegrzanie wiec w tych padlinach trzeba pilnować chłodziwa i kondycji węży a jak sam pisałeś gdzieś ci ciekło. jak by ci miało rozerwać chłodnicę to znaczy ze było ciśnienie w układzie za duże wiec.....uszczelka???. jak rozerwało wąż inny to znaczy ze termostat przymarzł....
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 20:09

Farelka i rozmrozić gada,a potem sprawdzić i ew. uzupełnić płyn....Głowica nie lubi takich manewrów :-/
smartpar.pl

pawko29
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 18:33
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 20:28

w każdym silniku są zaślepki w bloku silnika tzw.broki w pierwszej kolejności one lecą,koszt nie jest straszny,ktoś na forum niedawno wymieniał bo przerdzewiały.
teraz musisz gada w ciepełko,odchuchać i szukać co puściło ale bez stresu nie powinno być tak żle

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 20:58

wywala je pod warunkiem ze woda zamarza w bloku silnika... jesli cos spowodowalo duze cisnienie w układzie chłodzenia to raczej nie zamarznieta woda w bloku silnika.
Wtedy by pompa wody tez zamarzla, nie ruszyła by sie wiec cisnienia nie bylo by wogole...
Najpredzej skoro ogrzewania nie bylo to układ sie zapowietrzyl, o czym swiadczyc tez moze przeciekajacy wezyk. jak jest plynu za malo to normalne ze sie on bardziej nagrzewa i przewaznie wychodza wtedy wszelkie male nieszczelnosci. Jak jest za malo plynu to w pierwszej kolejnosci zaczyna go brakowac w nagrzewnicy i dlatego nie ma ogrzewania.
Minusem najwiekszym jest to ze głowica jest najwyższym punktem do ktorego ma dotrzec płyn chłodzący- wiec jak go malo istnieje duze ryzyko ze tam nie dotrze a wtedy... to juz tak jak pisali poprzednicy - głowica tego nie lubiec

p.s. a broki to koszt kilku złotych dosłownie np. do fiata uno są za 1 zł :)

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 21:23

poszedlem i polozylem sie pod spod. przy mrozie ok -20 bylo to bardzo ciekawe doswiadczenie.
wyglada na pekniety waz. ale dokladniej jutro zobacze. a co do przegrzania to nie wydaje mi sie aby nastapilo tak szybko. nie pozwololem mu sie dalej grzac.
zreszta mowie jutro zbadam za dnia dokladniej
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 21:39

Panowie, jak nadmiar ciśnienia - bo głowica czy coś tam coś tam, to i tak powinno iść w zbiornik wyrównawczy i tam dekiel wywalić.
Inna sprawa- jak kolega pisze - 5 ciu właścicieli, każdy pogadał co robił i nic nie robił, a kolega nie zainwestował w podstawowy pakiet , przynajmniej płynny, bo np. sok w chłodnicy był kolorowy - a więc nie woda.
Ale te soki też wymieniamy, bo z czasem alko (glikol) odparowuje - czysta destylacja :-D , a wtedy zostaje wodopodobny kolorowy sos który zamarza w niższych temperaturach.

Może w najniższym, najzimniejszym miejscu zrobił się czop lodowy i wszystko jasne.

Zmierz sobie temperaturę zamarzania i powiedz ile wykazało, oraz zlikwiduj wyciek i uzupełnij płyn.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 21:45

Nie chodzi o zwybuchnięcie tylko o przegrzanie silnika...Jak termostat uwalony albo za mało płynu,to wskazania są inne niż w rzeczywistości...i wtedy głowica mówi dość. :-/
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z ukladem chlodniczym

2012-02-02, 21:59

Dawid - masz na myśli to że termostat całkowicie się zablokuje i nie otworzy ? I z tego powodu nagły wzrost ciśnienia ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”